Alla inlägg under juni 2010

Av Daniel Erikson - 27 juni 2010 17:15

Hur mycket kan man egentligen lassa i en bil? Scenic är tydligen en rymlig modell för där ryms hela Västra Eneby kyrka. Min fru hade gärna tagit med sig orgeln därifrån, men den fick inte plats i vår lilla Volvo.



Om man ska vara riktigt hipp så ska man tydligen virka, så det är väl bara att börja virka ett cykelöverdrag med customfransar till liggisen.


  


Jobbets sommarfest under veckan innehöll strutfotboll, fast jag blev visst strutfotograf en stund innan batteriet helt la av.



Av Daniel Erikson - 20 juni 2010 22:30

"Bondeägg" är ju de där vita runda balarna står på ängarna. Ja, jag vet! Det finns även gröna bondeägg för Ekobönder.


Präster, diakoner och elektorer gjorde det första delen av biskopsvalet i veckan och den nuvarande Biskopen hade sin avskedspredikan i lördags. I Växjö har tekniska avdelningen placerat ut Biskopsägget i rondellen mellan domkyrkan och biskopsgården. Eller om det nu är en frysbox med stadsvapnet på?


Av Daniel Erikson - 13 juni 2010 22:00

När jag hostar skallrar fönsterrutorna och innanför denna ruta var jag mest denna vecka... nedbäddad i soffan.



Fast som synes finns det ljusglimtar även en grå dag.


Filosoferar förundrat hur mycket disk en sjukling kan producera under en dag. När kommer diskmaskinen som även plockar i och ur sig?


Av Daniel Erikson - 6 juni 2010 22:00

Militären har flyttat ut från Växjö och till körplanen har traktens alla bin, steklar och fjärilar flyttat och fått sitt paradis. Och vi tvåbeningar kan här få lära oss mycket mer om det vi sällan ser i vår omgivning.



 



Läs mer om Biparadiset på Smålandsposten: http://smp.se/nyheter/vaxjo/biparadis-anlaggs-i-bokhultet(1129699).gm


Och webbens värld är ju fängslande, till och med när man är hund. Eros, mina föräldrars papillon, fastnade visst i Facebook häromdagen.


Ovido - Quiz & Flashcards