Alla inlägg under augusti 2010

Av Daniel Erikson - 29 augusti 2010 21:00

Ernst har sagt tack och hej från tv-rutan för denna sommar och kvar på bordet flammar lågan i ljusstaken som bär hans signatur. Kanske är det en nyckel till god inredning att sammanfläta det som är oss nära till en ny helhet.


En kär tyghund på en jordglob som fundersamt blickar ner över arabiska halvön och undrar över vart världen är på väg. En värld som nog skulle vara bättre om vi alla var lite mjukare och gosigare mot varandra... lite mer som en tyghund.



Av Daniel Erikson - 22 augusti 2010 21:00

Ibland undrar jag själv vad jag håller på med. Som när hela datorn en söndagsförmiddag ligger i alldeles för många små delar på soffbordet. Nåväl. Efter rengöring och ominstallation är den nästan som ny igen. Dessutom var jag rätt nöjd med att den överhuvud taget fungerade efter min behandling.


Av Daniel Erikson - 15 augusti 2010 21:00

Efter ett par veckor parkerad i förrådet blev visst cykeln glad över att få komma ut igen. Så snart kameran lyftes mot ögat, så stod den där. Tittande fram bakom vattentornets pelare, mitt framför spegelbollen och ville absolut vara med och leka på klätterkullen på Östra lugnets lekplats.



 



Har du inte upplevt akustiken inunder vattentornet på Teleborg så är platsen väl värt ett besök. Korta ljud har bäst effekt fast en duett mitt under kupolen var både en ljudlig och ljuvlig upplevelse.

Av Daniel Erikson - 8 augusti 2010 21:00

Sommarens semester slutade i en samling S. Sibbhult, Småland, Skultuna och... Stockholm.



Och så svansen på Skansen förstås.



    


  

Ovido - Quiz & Flashcards