Alla inlägg under januari 2011

Av Daniel Erikson - 30 januari 2011 17:00

Ett foto i timmen handlar om att man ska ta ett foto varje timme under en dag. Ett antal fotointresserade gör detta sedan 2004 under ett par dagar varje månad. Bilderna publiceras på egna hemsidor och länkas samman på www.ettfotoitimmen.se


Detta är min första EFIT gång. Välkommen till min lördag den 29 januari!



Den första timmen är kylig och mörk. Snart får även min lampa slumra in och döljas i mörkret.




Den andra, tredje... till den elfte timmen låg jag själv och sussade under täcket. Kanske dags att vakna och ta tag i dagens fotoutmaning?



Förlåt, glömde glasögonen!



Den tolfte timmen ven vinden runt husknuten och blåste in snö på balkongen.



I den trettonde timmen blev blommorna ompysslade medan det förbereddes inför kvällen.



I den fjortonde timmen verkar småfåglarna ha blåst bort. Igår såg grannen i alla fall fem vid automaten.



I den femtonde timmen spanar jag fortfarande efter fågel. Mitt deltagande i  "Vinterfåglar inpå knuten", www.sofnet.org, går om intet. Ingen tita hittade till min titahit.



Den sextonde timmen drog vi ner på stan till kulturnatten. Vardagsmössan och vantarna fick stanna hemma för den ikväll mer passande lovikamodellen.



Den sjuttonde timmen spelade Värendsharpan i Utvandrarnas hus.



   


Den artonde timmen besöktes Smålands museum. Småland - landskapet med de röda stugorna, skogen, stenarna, möblernas- och glasets rike. Å så flickorna i förståss.



   


I den nittonde timmen invigdes fotoutställningen "The Boy & The Twins". Vi besökare gick runt och tittade och blev betittade.



I den tjugonde timmen trängde vi ihop oss i orgelsalen och njöt av en blandad körsångskonfekt.



I den tjugoförsta timmen visades bl.a luffarslöjd... eller mer luffarkonst i stadens bibliotek.



Unde den tjugoandra och tjugotredje timmen omgärdades vi av domkyrkans väggar och omslöts av ljuv musik. Allt medan denna dag sakta lämnade plats för nästa.



Av Daniel Erikson - 2 januari 2011 23:05

För ett år sedan skrev jag: "Det är kanske en helt galen idé som jag lämnat som "nyårslöfte" detta år. Fast de finns en hel del före mig som har genomfört detta. Jag har lovat mig själv en bild om dagen för att få fart på hobbyfotograferandet. Jag säger det direkt. Löftet kommer inte att hålla och här på bloggen presenterar jag minst en bild per vecka. Välkommen till Mitt år i bilder!"

 

Kameran har varit min dagliga följeslagare under året och fart har det blivit på hobbyfotograferandet. 2000 bilder har blivit kvar av de 6000 exponeringarna och har dokumenterat både smått och stort under året som gått.


Något nytt nyårslöfte blev det inte för 2011. Kameran kommer fortfarande vara min följeslagare och några av bilderna kommer att fortsätta publiceras här på bloggen.


Välkommen åter under 2011 / Daniel

Av Daniel Erikson - 2 januari 2011 22:46

Moder natur överträffar alla krutbruk då hon slår in sin omgivning i gnistrande rimfrost. Vackert för ögat och kameran lockar fram ännu fler dimensioner i naturens fyrverkeri.



 


Ovido - Quiz & Flashcards