Alla inlägg under juli 2010

Av Daniel Erikson - 28 juli 2010 21:00

Varför väljer man att tillbringa 12 timmar i cykelsätet? Jag vet inte. Men min cykeltur till och från Skåne gav mig härliga upplevelser. Fina småvägar, trevliga kor, tranor och sländor som sällskap. Den småländska och nordskånska naturen visade sig från sin bästa sida i ett lagom tempo. 22 mil blev turen till och från svärföräldrarna. Men...


Jag tar nog bilen vid nästa besök hos mina föräldrar, det tar också 12 timmar.


Av Daniel Erikson - 25 juli 2010 22:00























Fotograferandet har gått på sparlåga under en tid. Dock har jag lyckats få ihop bilder varje vecka. Men denna vecka är det helt tomt på mitt minneskort. Det är inte så att jag ger upp mitt lilla projekt, men jag har fokuserat på andra saker inom fotograferandet.


Sedan 2005 då jag köpte min digitala kamera har jag sparat alla bilder, bra som dåliga. Det var ett dåligt val! Min bildbank svämmade över alla gränser och det har varit svårt att visa bilder som jag har tagit. Nu är ca 13 000 bilder genomgångna, några hundra återstår och antalet har reducerats till ungefär hälften. Kunskaperna i Photoshop Elements har ökat och jag rensar nu kontinuerligt de bilder jag lägger in och kommer även att använda funktioner som album, taggar och graderingar. Till årets slut kanske alla bilder även har fått sina taggar och sitt album...

Av Daniel Erikson - 18 juli 2010 22:00

Vi har en egen portvakt som bor i grannlägenheten. En som håller koll på när vi kommer och går. Fast ibland tycker vi att den är lite väl våghalsig i sitt jobb.


Av Daniel Erikson - 11 juli 2010 22:00

En solig onsdagskväll besöktes Hästveda marknad och min kamera var som vanligt med. Folkliv, karuseller och nästan oändliga bord med varor. När jag stod och fotograferade dessa träskor, tofflor, hörde jag detta bakom mig.


Kvinnoröst 1: Fotograferar han tofflorna?

Kvinnoröst 2: Ja, han fotograferar tofflorna.

Kvinnoröst 3: Det är min man!


Mannen till kvinna 1, tog en lite vidare sväng med barnvagnen runt det marknadsstånd som jag just stod vid och bägge försvann bort i folkvimlet.




Jag fortsatte att fotografera, inte bara träskor utan även nyckelpigor =)



Av Daniel Erikson - 4 juli 2010 22:00

Sandsbro måste vara världens bästa plats att bo på. En kvarts cykeltur från centrum och bara ett par minuter till köpcentrum, friluftsområde och badplats. Fast... på söndagskvällen såg ju badplatsen inte alltför trevlig ut.



Ovido - Quiz & Flashcards