Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

V39 - Ännu en vecka

Av Daniel Erikson - 3 oktober 2010 22:11

Hej bloggläsare!


Denna vecka gick jag som vanligt upp tidigt på måndag morgon för att göra frukost. Gröten blev kokad, smörgåsen bredd och sedan gick något fel...



Brukar inte gröten vara i en djup tallrik och inte på smörgåsfatet?


Nåväl... arbetet gick i alla fall bra och på tisdagseftermiddagen tog jag en lite längre cykelrunda hem från jobbet. Underbart väder och choklad och ostmackor kan bara inte smaka godare än de gör utomhus vid Helgasjöns strand.



På onsdagkväll hade jag arbetat färdigt för denna månad och torsdagen ägnades istället åt mammons tempel... Gekås i Ullared.



Jag skulle ju inget ha, inte ens en kundvagn när vi gick in... men vem plockade ner de första varorna? Vem plockade i de flesta varorna? Det kändes lite som att gå in i en TV-såpa... och ja, Morgan finns på riktigt!


Och så kom söndagen. Och precis som i visan så "vill våran präst, att jag ska till kyrkan" så det blev ett besök på en härlig änglamässa i Hjortsberga. Full kyrka, mysigt ljussatt, underbar musik, tänkvärda texter och änglarna fanns där... mitt ibland oss.



Så vi får se om änglarna på nytt busar med mig i morgon bitti och byter ut gröttallriken mot ett litet fat.

 
 
Ingen bild

maria

4 oktober 2010 20:34

Daniel då att du var en sådan stor shoppare,sitter och kikar med ena ögat på ullared nu och förundras över människorna.

Daniel Erikson

5 oktober 2010 22:07

Förundras är ordet, över shoppinghysterin. Fast, när man hittar en sak som man tänkt på att kanske köpa för 1800 och den säljs för 400 kunde inte ens jag motstå köpinpulsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Erikson - 13 oktober 2013 11:15

Förskolebaciller är ungefär som den globala uppvärmningen, tänker jag i mitt feberomtöcknade tillstånd. De går inte att undvika, det är vi själva som utsätter oss för dem och de drabbar oss hårt.   IPCC släppte nyligen sin senaste rapport där de ...

Av Daniel Erikson - 6 oktober 2013 15:00

Då i december kändes nio månaders föräldraledighet som en evighet. Men även evigheter har tydligen ett slut. Det är dags att återvända till jobbet som miljöinspektör.   Det är en märklig känsla. Allt är som förut men ändå inte. Jag kommer tillbak...

Av Daniel Erikson - 2 september 2013 21:25

Den 15 september är det kyrkoval för alla medlemmar i Svenska kyrkan. Din röst är viktig! Röstkortet har du redan fått i brevlådan men valstugorna, valaffischerna och direktreklamen som vi är vana med från politiska val lyser med sin frånvaro.   ...

Av Daniel Erikson - 6 januari 2013 21:48

för trettondagen att folket samlades i Lekaryds kyrka för att se och lyssna till några av julens berättelser. Så ock detta år. Över stallet i altarringen lyste den nya stjärnan. De tre vise männen, och stjärngossen, hade aldrig sett detta förut och b...

Av Daniel Erikson - 28 april 2012 22:20


Stadsdelarna Hovshaga (Östra Lugnet) och Sandsbro i Växjö har nu länkats samman för oss cyklister. Den tidigare kolsvarta smala 70 vägen har fått 1,7 km lång dubbelriktad gång- och cykelväg med belysning. Den formella invigningen var idag. Välkommen ...

Ovido - Quiz & Flashcards